منتدى صرخات شعرية
أهلا ومرحبا بك ، يسعدنا انضمامك الى اسرتنا فى { منتديات ربعاوى فى سجون ببلاوى }مرحبًا عدد ما أزهر بالأرض من زهور مرحبا بك ممزوجة .. بعطر الورد ، ورائحة البخور
عجيبة يا مصر 2-2010
منتدى صرخات شعرية
أهلا ومرحبا بك ، يسعدنا انضمامك الى اسرتنا فى { منتديات ربعاوى فى سجون ببلاوى }مرحبًا عدد ما أزهر بالأرض من زهور مرحبا بك ممزوجة .. بعطر الورد ، ورائحة البخور
عجيبة يا مصر 2-2010
منتدى صرخات شعرية
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى صرخات شعرية

أربعة لا يَثبت معها مُلك ،غش الوزير، وسوء التدبير، وخُبثُ النِيَّة ، وظُلم الرَّعيّة

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالمنشوراتالتسجيلدخول
اناصعيدى----------- ياسآئلى من أنا ؟ وعن نسبى أنا نجم وأهلى فى السما أقمار ----------- انا سوهاجى اسيوطى قناوى وبلادى بلاد البارود والنار ----------- انا مع الحق والشرعيه‎‎ وبوجه للمعرصين إنذار ----------- انا صعيدى محترم ارفض المسخرة والعار ----------- وأرفع سلاحى فى جه الطغاة يسقط حكم العسكر الأشرار ----------- انا الصعيدى انا مسلم اصون عرضى واحمى العار ----------- لآ أنا عمرو ولا بكرى ولا انا بوق من ابواق العار ----------- انا صعيدى بلد المرجله هقرب لكم المسافة والمشوار ----------- لو زرتونا تلاقو الكرم عندنا بنكرم الضيف ونعظم الاحرار ----------- ونؤيد الرئيس الشريف مرسى ويسقط حكم العسكر الأشرار ---------- شاعر ثورة مصرية‎ * * * *

عجيبة يا مصر

كاتب الموضوعرسالة
Admin
مديرعام
Admin

اوسمتى : عجيبة يا مصر 2107_q11
------------------------------------------------------------------------------
عجيبة يا مصر Oky33511

الدوله الدوله : عجيبة يا مصر Egypt10

عجيبة يا مصر Empty
مُساهمةموضوع: عجيبة يا مصر   عجيبة يا مصر I_icon_minitimeالأحد يوليو 17, 2016 6:10 pm

عجيبة يا مصر

عجيبة يا مصر ،،، وجندك بجم
يا أرض المراعى ،،، وكلاها الغنم

فيكى الحسالة ،، قضاة الجهاله
وفيكى الحمير ،،، يفوقو الرقم

إعلامك طـَّبالة ،،، وشيوخك زباله
بكت العداله ،، من عديمى الذمم

عيشتك شحاتة ،،،،،، واكلك فتاتة
وبحلم ببا تا ،،، تبطل بيع الصرم

شاعرثورة مصرية

عجيبة يا مصر
الجاهل فيك يتحكم بمصير المثقف، والغبي يأكل مال الذكي، والقاتل يمشي في جنازة القتيل ويطلب الثأر من أهله
عجيبة يا مصر، الفاشل في الدراسة يتقلد أرقى المناصب بينما تحط على رأس الناجح المصائب
عجيبة يا مصر، القاضي فيك مأجور، وصاحب الحق ينتظم في الطابور

والعسكرى فيكى كلب مصعور

عجيبة يا مصر 88888810

https://th77th.forumegypt.net

عجيبة يا مصر
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» صورة للمسيح الدجال في لوحة أثرية عجيبة
»  حقائق علمية عجيبة حول السماوات السبع و الأراضين السبع