منتدى صرخات شعرية
أهلا ومرحبا بك ، يسعدنا انضمامك الى اسرتنا فى { منتديات ربعاوى فى سجون ببلاوى }مرحبًا عدد ما أزهر بالأرض من زهور مرحبا بك ممزوجة .. بعطر الورد ، ورائحة البخور

منتدى صرخات شعرية

أربعة لا يَثبت معها مُلك ،غش الوزير، وسوء التدبير، وخُبثُ النِيَّة ، وظُلم الرَّعيّة

الرئيسيةالبوابةاليوميةالتسجيلدخول
اناصعيدى----------- ياسآئلى من أنا ؟ وعن نسبى أنا نجم وأهلى فى السما أقمار ----------- انا سوهاجى اسيوطى قناوى وبلادى بلاد البارود والنار ----------- انا مع الحق والشرعيه‎‎ وبوجه للمعرصين إنذار ----------- انا صعيدى محترم ارفض المسخرة والعار ----------- وأرفع سلاحى فى جه الطغاة يسقط حكم العسكر الأشرار ----------- انا الصعيدى انا مسلم اصون عرضى واحمى العار ----------- لآ أنا عمرو ولا بكرى ولا انا بوق من ابواق العار ----------- انا صعيدى بلد المرجله هقرب لكم المسافة والمشوار ----------- لو زرتونا تلاقو الكرم عندنا بنكرم الضيف ونعظم الاحرار ----------- ونؤيد الرئيس الشريف مرسى ويسقط حكم العسكر الأشرار ---------- شاعر ثورة مصرية‎ * * * *

شاطر | 

إنهم فى خواطرنا

كاتب الموضوعرسالة
Admin
مديرعام

اوسمتى :
------------------------------------------------------------------------------

الدوله الدوله :

مُساهمةموضوع: إنهم فى خواطرنا    الأحد أكتوبر 09, 2016 10:53 pm

إنهم فى خواطرنا
* * *
القتل أصـبح متوفـــــــــر وحصرى
وفى تـلفاز بلـــــــدنا التحريض مباح

إشراف سلفى وأزهـــــــرى وكنـيسة
تنفيذ عـســــــــكرى مولود من ســفاح

الدين لله والرصــاص فى قلب الجميع
مسلم أومســيحى جميعا أبكـتنا الجراح

كلنا أصابنا ألألـــم وبعضنا يزيد المكايد
ونفس الهم والدم وفى الصوت والنواح

لكنى أعلنت الحــــدادعلى محمد ومينا
كان أملهم يكون فى قـــــــلوبنا السماح

وكانت وصيتهم .. مــصر دولة عظيمة
ولكن السيسى خربها وأزهـق الأرواح

فإن الشهيد علـمنى العزة ومعنى الخلود
فرمــيت العداوة فورا فى مهب الريــاح

فنفس الشريف ورود المنايا ونيل المنى
ولكن قلب الحــــــقود لايعنيه الصلاح

سلام منى للبطل وتحـية لروح الشهيد
الدم كله غالى ويسقط يسقط عبدالفتاح

شاعرثورة مصرية

قالو لهم في ذكرى ماسبيرو.. «افتكروهم» وانسوا من قتلوهم - إنهم خونه يسترون على جرائم القتله لاجل البقاء فى مناصبهم
مذبحة ماسبيرو الكدبة لا تسقط بالتقادم نموذج للاعلام الكاذب المحرض
الصفحة الاولي لجريدة الاهرام 10 اكتوبر 2011
وبتقولك الصحة تعلن وفاة 24 جنديا ومتظاهرا والحقيقة لم نر سوي اجسادا لشهداء من المتظاهرين ولم نري شهيدا او مصابا من الجنود ..والاعلام نصب نفسه قاضيا وبعد المذبحة بساعات اتهم الاقباط وقال ان الاقباط كانوا مسلحين وقتلوا الجنود وحرقوا السيارات .. وحولوا المجني عليهم الي جناة ... وافتضح كدبهم لان الجثث كانت لاقباط ...حتي وان غابت العدالة .. الحق لا يغيب
كدبة ماسبيرو افتضح امرها سريعا وسيظل العار يطارد كل مشارك في المذبحة من محرض وقاتل ومتواطئ وكاذب ...
ربنا موجود

http://www.christian-dogma.com/t1170826-%D9%85%D8%B0%D8%A8%D8%AD%D8%A9-%D9%85%D8%A7%D8%B3%D8%A8%D9%8A%D8%B1%D9%88-%D8%A7%D9%84%D9%83%D8%AF%D8%A8%D8%A9-%D9%84%D8%A7-%D8%AA%D8%B3%D9%82%D8%B7-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%AA%D9%82%D8%A7%D8%AF%D9%85-%D9%86%D9%85%D9%88%D8%B0%D8%AC-%D9%84%D9%84%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%A7%D9%84%D9%83%D8%A7%D8%B0%D8%A8-%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AD%D8%B1%D8%B6

http://th77th.forumegypt.net

إنهم فى خواطرنا
صفحة 1 من اصل 1